Deze trillingdemper is speciaal ontworpen met het oog op de steeds belangrijker wordende vermogens-/gewichtsverhouding bij moderne scheepsdieselmotoren. Met andere woorden: het gewicht van de motor ten opzichte van de stuwkracht wordt steeds geringer. De VETUS trillingsdemper type LMX bezit, voor dergelijke motoren, de navolgende ideale eigenschappen:
De grote verticale invering garandeert een optimale demping, óók bij stationair
toerental.
De horizontale stijfheid langsscheeps is zeer groot, waardoor een hoge
stuwkracht van de motor kan worden opgenomen.
Ook de trillingen in dwarsscheepse horizontale richting worden uitstekend
gedempt.
De grote verticale invering garandeert een optimale demping, óók bij stationair
toerental.
De horizontale stijfheid langsscheeps is zeer groot, waardoor een hoge
stuwkracht van de motor kan worden opgenomen.
Ook de trillingen in dwarsscheepse horizontale richting worden uitstekend
gedempt.
|
LMX140
|
LMX210
|
LMX340
|
LMX500
|
Stijfheidsverhouding
|
|
|||
verticaal
|
1
|
1
|
1
|
1
|
dwarsscheeps
|
1
|
1
|
1
|
1
|
langsscheeps
|
7
|
7
|
7
|
7
|
|
|
|
|
|
Min belasting in kg
|
85
|
125
|
205
|
300
|
Min invering in mm
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Max belasting in kg
|
140
|
210
|
340
|
500
|
Max invering in mm
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
Hardheid in shore
|
35
|
45
|
55
|
65
|
No reviews found