De UNIFLEX koppeling kan met een afwijking van 2° worden ingebouwd en centreert de as op de keerkoppeling, waardoor een ideale koppeling ontstaat.
Het precies uitlijnen en centrisch monteren van een schroefas in een schip is niet eenvoudig en vaak zelfs niet mogelijk. De VETUS flexibele koppelingen van het type Uniflex lossen deze problemen op. Naast de eigenschappen van een konische klemnaaf die zorgt voor een 100% centrische montage van de schroefas, hebben zij als extra voordeel dat zij 2º uit de lijn kunnen worden ingebouwd en dat zij de as op de keerkoppeling centreren.
Een ideale flexibele koppeling derhalve voor een schroefas met een zwevende schroefas afdichting en een motor op flexibele steunen.
Maakt de schroefas een hoek met de motor van 2º dan is het maximum toelaatbare toerental 1500 omw. per minuut op de as. Deze koppelingen zijn axiaal en radiaal tegen doorslag beveiligd.
Type Uniflex 13: met cilindrisch asgat en klemnaaf, voor assen met diameter van 20-25-30 mm met aansluiting 4” voor o.a. Hurth, Velvet, TD, ZF en PRM.
Type Uniflex 16: met cilindrisch asgat en klemnaaf, voor assen met diameter van 30-35-40 mm met aansluiting 4” en 5” voor o.a.Hurth, Velvet, TD, ZF en PRM.
Type Uniflex 16
DIN 6270 B = pleziervaart kW (pk)/100 omw./min. 5,2 (7,1)
Max. toelaatbaar vermogen bij 1500 omw/min 15 x 5,2 = 79 kW (107pk)
DIN 6270 A = beroepsvaart kW (pk)/100 omw./min. 3,6 (5)
Gewicht (kg) 6,9
D (mm) 199
L (mm) 131
As diameter d (mm) 40
No reviews found