allpa® scheepsboilers gebruiken de warmte van de scheepsmotor om warm water te produceren.
Als alternatief kunt u het water ook elektrisch verwarmen.
Met geëmailleerde binnenmantel
De isolatie bestaat uit stootvast polyure- thaan schuim met gesloten cellen. Vanwege de hoge isolatiewaarde van dit schuim bedraagt de afkoeling niet meer dan 1° C per uur.
De buitenmantel is vervaardigd van corrosievast geanodiseerd aluminium. De bevestigingsbeugels zijn van RVS.
Het grote oppervlak van de warmtewisselaar maakt het mogelijk dat met het koelwater van de motor binnen korte tijd een grote hoeveelheid warm water geproduceerd kan worden.
Bovendien zijn de boilers voorzien van een elektrisch verwarmingselement.
Het verwarmings element is voorzien van een instelbare thermostaat (van 0° tot 70° C).
De overdrukklep (aan de boiler gemonteerd, ± 4 bar) voorkomt onveilige situaties.
De boilers zijn afgeperst op 8 bar. Een terugslagklep voorkomt dat er warm water naar de voorraadtank terug zakt. Via het overdrukventiel kan men de boiler ook leeg laten lopen.
Inspectie van de boiler is mogelijk via de messing montageflens.
Teneinde corrosie te voorkomen bevat elke boiler een magnesiumanode.
Bij de RVS boilers is een anode niet nodig.
De slangtules worden standaard niet meegeleverd!
- Inhoud 22 liter
- Vermogen 500 watt
- Gewicht 14 kg
- Geëmailleerde binnenmantel
- Koudwater inlaat 1/2"
- Warmwater uitlaat 1/2"
- Motorkoelwater in en uitlaat 1/2". 17 mm
- Afmetingen lxbxh 335 x 322 x 334
No reviews found